2020 ett märkligt år

17.12.2020

Coronapandemin har gjort många deprimerade, nu är året snart slut och ett vaccin är på väg... håll ut! Julen är snart här och även den blir märklig i år, tiden då nära och kära samlas får vänta. Alla tänker nog inte så och ses ändå, tänk er för och va rädda om varandra.

Det sägs att tiden går fort när man har kul, detta året har varit allt annat än kul. Jag har mest varit hemma pga av Corona och rädsla för att bli smittad men sen så har jag varit gravid också och varit hemskt trött, ändå har året gått vansinnigt fort.

Vi som har hundträning som största intresse har ändå haft det bra i denna pandemin, vi har kunnat ses utomhus och tränat våra hundar. Under våren när alla prov blev inställda var motivationen inte på topp för att träna hundarna, jag behöver ett mål att träna mot för att träningen ska bli regelbunden och planerad. Men vi höll igång i vår träningsgrupp riktigt bra och såg en fin utveckling av hundarna. 

I höst var proven igång igen och då tränade vi regelbundet med sikte på provstarter, det var i första hand Lee och Win jag skulle starta och blev bortlottad på varje prov. Lee blir ju fem år snart och var den tiden tagit vägen vet jag inte så dessa provstarter hade suttit fint. Sen kom Nils i oktober och då fanns det inte tid för att anmäla till något i november.  

Jaja så är det, siktet blir på våren nu. 

Annars inväntar vi löp på Win och Fly som verkar vara på gång, spännande tider minsann. 

När man är mammaledig så är det inte semester direkt, finns säkert de som har det lugnt och skönt men har man fem hundar så får man passa på att ägna sig åt dem de stunder som lille Nils sover;)  

Jag är också fullt uppe i planeringen med företag osv, i sommar kommer jag att starta upp kursverksamheten igen på heltid. Jag kommer börja jobba lite innan dess, någon kurs kommer jag att ha och det finns möjlighet att boka in sig för privatlektioner från mars månad. 

Vi kommer att para Poppy på nästa löp, hon har precis löpt nu så det beräknas bli i maj, eftersom det bara blev två valpar i förra kullen tillsammans med vår härlige Boss så är tanken att göra om den kombinationen och behålla en tik hemma. Men jag är inte helt säker på det än, vi har ju möjlighet att låna in Pippi från förra kullen i framtiden och där har jag ju Boss linjerna. Det finns en annan hane som jag tittat på mycket och som jag är väldigt förtjust i så det står mellan han och Boss, ja vi får se;)   

Vi har också planer på att köpa in en labradorvalp till kenneln, jag kollar runt och tittar efter intressanta kombinationer och det finns ju några riktigt intressanta nu samt några på G. Det är lite snabbt inpå nu dessvärre, tänker att det får bli i sommar om inte något alldeles extra dyker upp...;) livet är för kort för att vänta på saker, kan ju vara slut imorgon. 

Ja det är mycket på gång, och jag gillar när det är mycket;) 

Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång