Höst

07.09.2022

Nu är tiden här, tiden då allt det roliga sker med hundarna. Man väntar ett helt år på just denna intensiva period av jakter. Först är det andjakterna med labbarna och precis när de är slut tar nästa intensiva period vid med cockrarna. 

Men ändå är det en tung tid, precis när första vinden av höst smeker min kind smyger ångesten på mig. Varje år, samma sak. En ångest som inte går att beskriva men som har funnits där så länge jag kan minnas. Jag har fått lära mig att leva med den, hantera den, jag tror att den är lyckligt lottad och har ett evigt liv. 

När alla andra säger att hösten är så mysig, då tänder man massor av ljus och kryper upp i soffan med en varm filt, man skriver julklappslista och en del börjar redan att lyssna till julmusik med en mysig känsla i kroppen.  Jag tar på mig ett falskt leende och håller med, jag skäms över att inte känna samma sak, jag skäms över ångesten som om jag vore mindre värd.  Jag önskar att jag kunde ta av mig masken, ta av mig mitt "happy face" ibland och blotta mig, för hur det än är så är jag inte ensam. 


Annars är det massor på gång, det kommer snart att bli aktuellt, jag inväntar några saker innan jag går ut med nyheten.  Jag tror och hoppas att det kommer bli bra, man måste ju våga för att vinna sägs det.

Win kommer att paras på sitt kommande löp, hane är bestämd. Win blir 8 år i januari så detta blir hennes tredje och sista kull men den första som hon har i min ägo. Jag väntade in ledresultaten från hennes andra kull innan jag bestämde mig helt. Läs mer om henne på hennes sida. 

Jag måste säga att jag är så tacksam till er erfarna uppfödare som hjälpt mig på vägen, stöttat, gett råd, gett era tips på hanar osv. Det är så mycket värt, TACK.

Jag har ju också förmånen att få låna in Ringlets Mace för en kull, en tik som jag älskar och känner väl,  som också är mamma till min Fame. Beräknad leverans våren 2023.

Mer info kommer inom kort.


Jag ska omplacera min tik Fly till rätt hem. En snäll tik, lättvindig i vardagssituationer, vältränad och lydig. Hon saknar vissa av de bitarna som krävs för de mål jag har med mina hundar därav mitt beslut.  Hon behöver komma till ett hem där hon får all tid och kärlek hon är värd. Hon är inget för den som vill gå på A prov eller som vill ha en apportör till större andjakter. Hon blir lätt stressad i flockliv så man bör inte ha många hundar. 

Hör av dig vid intresse så berättar jag mer. 


/Sandra




Fly
Fly
Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång