Sol och goa vänner

18.12.2021

En fin dag har tillbringats med lika fina vänner och hundar såklart. Tanken slår mig att jag nuförtiden är så glad och tacksam för allt jag har, allt jag får vara med om, resan och utvecklingen tillsammans med hundarna och människorna jag möter. Tidigare har jag alltid tänkt på allt jag inte haft, allt jag vill ha istället för att faktiskt vara glad och tacksam för allt jag har. 

Jag försöker klamra mig fast vid den känslan, den tacksamheten, jag faller tillbaks till missnöje ibland och bara tänker på allt jag skulle vilja ha men i det stora hela så tycker jag nog att jag är tacksam mer av tiden.

Denna dagen har varit Poppys, från att inte ha tränat alls sedan provet i november så begav vi oss ut i fasanmarkerna. Hon ger verkligen känslan "ALL IN" ett ansikte och jag känner att jag dras med i hennes drag  när jag vet att jag borde göra tvärtom. Jag behöver träna mig i mycket, jag försöker att inte vara så hård på mig själv och tänker att jag tar lite i taget. 

Som vanligt med mig så hamnar jag lätt i ”träsket” att fastna på det lilla som går mindre bra, det som inte går precis som man vill, det som inte blir precis som målbilden.. 
När man varit ute och tränat sin hund på fält i flera timmar och hunden gjort massor med bra saker och sen gör den ETT fel! Vad är det då jag tänker på efter träningen? jo det där felet.. Hunden är väl dessutom inte ens medveten om att den gjorde något fel heller.
Jag jobbar med mig själv just med denna biten  (det också😅) tycker väl ändå att det blir bättre och att jag mer och mer kan se det bra, för så mycket bra de gör våra hundar❤️💯

Värt att tänka på, jag vet att vi är många som är likadana😅

Vi fick till bra träning idag, jag fick möjlighet att rätta till när det blev tokigt och förstärka med belöningar när det gick bra. Poppy är 3,5 år men det har egentligen ingen betydelse hur hur gammal hon är, jag glömmer ibland bort att detta är hennes första säsong som hon är ute i jaktmarkerna, precis som en unghund utvecklingsmässigt egentligen. Jag är nöjd med henne, visst finns det saker att jobba på men tråkigt vore det väl annars. Ser verkligen bli framemot nästa höst och provsäsongen med henne.

Vissa människor ger så mycket positiv energi, gänget idag är ett sånt gäng. Ett gäng som man kan skratta mycket med men även prata om tråkiga, sorgsna saker med.  Man kan med andra ord vara sig själv. Tack för er! 

 



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång