Nu så

13.09.2020
Foto: Camilla Goldfarb
Foto: Camilla Goldfarb

Då sitter jag återigen här och inser att det var alldeles för längesedan jag uppdaterade, så kan man ju inte ha det;)  Tiden rusar iväg och jag sitter inte sysslolös, snarare tvärtom och är ofta trött på kvällarna. Hundträning, jakter och några vilodagar emellan är vad dagarna handlar om. 

Jag har anmält till fem B prov som jag blivit bortlottad på med Win, Lee och Fly. Dock fixade  SSRK Värmland så alla reserver fick starta genom att ordna en ruta till, domare och funktionärer, så bra! Så lilla Fly har gjort provdebut, och det gick ju minst sagt undan, söket blev inte riktigt effektivt därav ett andrapris. 

Det har varit överanmält på proven i höst, vet inte om det har med Coronapandemin att göra och att det inte vart några prov i våras. Folk är provsugna och det är ju kanon:) Nu har jag ett prov kvar där anmälningstiden går ut i dagarna, får se om det blir någon start med Lee, det är verkligen dax för honom, men annars får det bli i vår, inte så mycket att göra åt det.

Nu är det ungefär 4 veckor kvar till Bebis tittar ut så några fler prov med retrievrarna kommer inte hinnas med.  Dock hoppas jag kunna starta Poppy på ett fältprov senare i höst , hon går så bra och gör mig verkligen glad och full i skratt mest hela tiden...dessa cockrar. 

Varje dag får jag höra att jag inte ser gravid ut, det är ju bra;) tar det som ni tycker att min form är på topp;) Jag döljer nog magen ganska väl så jag bjuder på en kvällsbild där ni kan se att magen faktiskt inte är så liten;) Här sitter jag med min bästa vän (värmedynan) och kör med Jörgen;) Hämta cola, ge hundarna mat, massera fötterna, jag är hungrig osv osv...stackars Jörgen, hahahaha! 

Poppy valparna växer och upptäcker världen hos sina nya ägare, efter rapporter så verkar de vara ena riktiga A barn. Det är inte möjligt tänker jag;) Men nu har jag börjat få lite rapporter om att det busas en hel del, BRA säger jag! :) Då är det som det ska vara;)

Win ska paras på sitt nästa löp, hane är bestämd och det tror jag kommer bli riktigt riktigt bra.  Kullen föds hos vännen/uppfödaren Åza och hon beräknas löpa någon gång i början av dec. Mer info kommer;) Även Fly kommer att paras på kommande löp som brukar infalla samtidigt med Wins löp, det blir hennes första kull hos Åza.  

Poppy kommer att paras med Boss igen eftersom det bara blev två små knattar där och jag är så förtjust i de två hundarna, de har allt jag vill ha hos en jaktcocker, fina jaktliga egenskaper,  trevliga familjehundar och otroligt lätta att handskas med i alla lägen. Det är många väldigt bra valpköpare som ville stå kvar som valpköpare tills de paras igen och det känns verkligen kul, då vet de vad de vill ha. Då ska vi behålla en i hemmet också.  Det blir dock inte på hennes kommande löp, utan på vår/sommar löpet 2021. 

/Sandra



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång