Valpar

24.05.2022

Det är mycket nu, från morgon till kväll, när man är klar man listan att göra så börjar den om igen;) Nils är sjuk om vartannat sedan han började på dagis, jobbigt för honom och för oss men det är sånt som de måste igenom och så länge han inte är allvarligt sjuk så får man vara tacksam för det.

Megs valpar är nu tre veckor, de har blivit små hundar helt plötsligt och det är himla kul att sitta och titta på dem när de upptäcker sig själva och omgivningen. Helst plötsligt kommer det ett skall från någon och alla i kullen blir lika häpna och inte minst den som fick ifrån sig ljudet.

Poppys valpar är nu 6 dagar gamla, de växer och blir rundare för varje dag . När valparna är såhär små så bor de i vårt sovrum på övervåningen, det är nästan olidligt varmt därinne för tillfället då valparna inte kan reglera kroppstemperaturen själva ännu. Poppy är en fantastisk mamma och det är  ingenting jag behöver hjälpa till med, jag väger valparna och det är enda gången jag lyfter dem än så länge.

Det finns eventuellt en hanvalp till rätt hem om jag inte behåller honom själv;) Det är många som vill ha tik och det blev ju dessvärre bar två av den sorten.  Letar du efter en jaktcocker av toppstam till jakt o prov så är du välkommen att kontakta mig. Du kan läsa mer under Aktuella kullar.

/Sandra



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång