Valpfrossa

01.07.2020

Valparna äter och verkar må gott, jag kan sitta och titta på dem i timmar med ett leende på läpparna. Imorgon är de en vecka men redan igår hade de dubblat sin vikt. De andra hundarna har kommit i andra hand nu och har inte alls fått den tiden de förtjänar, dessutom jobbar Jörgen kväll varannan vecka så det blir lite pusslande att få till det när jag inte kan lämna valparna längre stunder. Som tur är har jag Saga som hjälper mig, vilken klippa hon är. Dessutom väldigt duktig på hund och valpar då hon har erfarenhet från hemmet. 

Ikväll har jag haft valpkurs, det är kul med valpar och träning av dem, de är så mottagliga. Verkar vara ett "gött" gäng som kommer att ha kul  tillsammans i sommar. Jag kom på mig själv flera gånger under teorin att jag fick hämta andan, vissa dagar blir jag andfådd av allt sedan jag blev gravid, idag har det varit en sån dag...eller också pratade jag för mycket;)

På söndag ska vi ha vattenprov för spaniels, så denna vecka är det förberedningar inför det, hämtning av vilt osv. Ska bli roligt att se lite spaniels i vattenjobb, extra kul att en Boss dotter ska vara med samt några andra som jag känner.

/Sandra



Skapa din hemsida gratis! Denna hemsidan är skapad via Webnode. Skapa din egna gratis hemsida idag! Kom igång